Meertalige websites

Meertalige websites

Een goed idee?

Voor het aanvragen van een offerte of voor meer informatie

Voor veel bedrijven kan een website in meerdere talen voordelig zijn. Een meertalige website vergroot zichtbaarheid, bereik en in veel gevallen omzet.

Pelátis Innovatie geeft u vier redenen waarom een meertalige website voor u misschien een goed idee is.

Er wordt een grotere groep mensen aangesproken

Mensen surfen het liefst in hun moedertaal. Hoe meer taalopties er zijn, hoe groter het potentiële bereik. Onderzoek heeft uitgewezen dat maar liefst 56% van de internetgebruikers websites in een vreemde taal links laten liggen. Waarom? Websites in de moedertaal van een klant komen vaak vertrouwelijker, gebruiksvriendelijker en persoonlijker over.

Makkelijker vindbaar

Meertalige websites zijn makkelijker te vinden in zoekmachines. Hoe meer taalopties, hoe groter de kans dat bepaalde (niet-Nederlandstalige) zoektermen matchen met content op de website. Google is namelijk niet in alle landen de grootste zoekmachine. Wilt u dus beter gevonden worden in landen zoals Rusland (waar Yandex de grootste is) of China (waar Baidu met stip op 1 staat) dan zal een meertalige website u helpen een grotere markt aan te spreken.

Content wordt makkelijker verspreid

De kans dat de content van een meertalige website wordt opgepikt door anderen is groter. Het is voor buitenlandse websites en blogs immers aantrekkelijker om websites te promoten die hun lezers begrijpen. Dit geldt ook voor social media. Iemand uit Spanje zal niet snel een Nederlandstalige website delen, maar diezelfde website in het Spaans misschien wel.

Onderscheidend

Wie online een product of service aanbiedt, heeft bijna altijd te maken met concurrentie. Met een meertalige website laat u zien dat uw bedrijf ambitieus en internationaal is ingesteld en dat u bovendien gericht bent op gebruiksvriendelijkheid en professionaliteit. U onderscheidt zich hiermee van de concurrenten en een klant zal sneller kiezen voor u.

Al het bovenstaande zal het bereik vergroten, wat een positief effect kan hebben op de omzet. Immers, hoe meer mensen naar uw website komen, hoe meer mensen in aanraking komen met uw producten en/of services.

Is het voor uw website interessant? Stel uzelf de volgende vragen:

  • Wie is uw doelgroep?
  • Wat is het doel?
  • Waar bent u gesitueerd?
  • Heeft u internationale ambities of juist niet?
  • Wilt u een zo groot mogelijke groep mensen aanspreken of zal u voornamelijk te maken hebben met één soort klant?

Kortom: een meertalige website kan zeker meerwaarde hebben. Denkt u dat dit interessant is voor u? Stuur ons een bericht, dan helpen wij u graag verder en bespreken we de diverse mogelijkheden.

Voor het aanvragen van een offerte of voor meer informatie